SUBARU SOLTERRA Kaip naudotis elektromobiliu?

Pijus Maksimavičius

Pijus Maksimavičius

+370 5 273 17 35

+370 684 44697

pmaksimavicius@subaruvilnius.lt

  Jeigu vis dar dvejojate, ar verta įsigyti elektrinį automobilį? Šis straipnis Jums gali padėti priimti racionalų sprendimą.

Tiesą sakant, šiandien elektromobilio vairavimas šiandien nedaug kuo skiriasi nuo išmaniojo telefono naudojimo.
Elektromobilis yra sumanus pasirinkimas kasdienėms kelionėms į darbą. Jis yra tylus ir malonus naudoti, taip pat yra ekonomiškas ir lengvai prižiūrimas. Jo naudojimas reikalauja tik nedidelių rutinos pokyčių, - ko pasekoje vairavimas tampa dar lengvesnis ir malonesnis. Taip pat, išvengsite bereikalingų kelionių į degalinę, kad įsipiltumėte degalų.

Programa ir navigatorius


Ar turite išmanųjį telefoną? Tokiu atveju jūs jau visiškai pasiruošę. Išmanusis telefonas ir automobilio navigatorius yra svarbiausi elektromobilio vairuotojo įrankiai. Jie padeda suplanuoti maršrutą taip, kad pakeliui būtų tinkami įkrovimo punktai. Naudodamiesi programa „Subaru Care“ bet kuriuo metu galite patikrinti automobilio įkrovimo lygį, nuotoliniu būdu valdyti įkrovimo laiką ir būdą bei paruošti automobilį išvykimui.
Galimybė iš anksto pašildyti arba atvėsinti saloną, kol automobilis įkraunamas, yra ne tik patogumo klausimas – tai taip pat padeda sumažinti energijos suvartojimą per kelionę, o tai padidina galimą automobiliu nuvažiuoti atstumą.
Be „Subaru Care“, įkrovimo punktus ir greitojo įkrovimo stoteles valdančių įmonių siūlomos programos taip pat gali padėti lengviau rasti įkrovimo punktus ir galbūt susimokėti už įkrovimui naudojamą elektros energiją. Tai atveda mus prie ko gero svarbiausio klausimo.

Kaip įkrauti elektromobilį?


Laikykitės nuolatinio įkrovimo ABC principo – visada įkraukite! Tikėtina, kad toks elgesys jums atrodys natūralus. Elektromobiliai ir išmanieji telefonai turi daug bendro, kai kalbama apie įkrovimą. Elektromobilis įkraunamas namuose, tačiau, jei reikia, galite jį įkrauti bet kur naudodami pridedamą kabelį. Tai vienas didžiausių elektromobilių privalumų. Automobilis kraunamas, kol yra pastatytas. Įpratę visada prijungti automobilį prie įkroviklio, kol jis pastatytas, galėsite pasikliauti tuo, kad išvykstant baterijų įkrovos lygis bus didesnis nei pastatant automobilį. Efektyviausias ir patogiausias būdas įkrauti elektrinį automobilį yra namuose naktį. Priklausomai nuo dienos ridos, kitą kartą automobilį gali tekti įkrauti tik vakare.


Yra du skirtingi įkrovimo būdai. Standartinis įkrovimas galimas standartinėse automobilių stovėjimo aikštelėse. Įprastas įkrovimas galimas esant skirtingoms maksimalioms galioms iki 22 kilovatų. Dažnai degalinėse, pagrindiniuose eismo maršrutuose ir pan. galite rasti vadinamuosius greitojo įkrovimo punktus, kurių galia yra 50 kilovatų ar didesnė.


Įkrovimo kabelis

Greitojo įkrovimo punktai visada turi savo įkrovimo kabelį. Kabelis taip pat gali būti įprasto įkrovimo vietose, tačiau paprastai naudojamas automobilio įkrovimo kabelis.
Vadinamojo įprasto įkrovimo atveju „Subaru“ prijungiamas prie 2 tipo jungties. Tai apvali jungtis, kuri yra plokščia viršuje ir turi septynis tvirtinimo elementus. Toks kabelis yra įtrauktas į „Solterra“ standartinės įrangos komplektą. Vietoj to, CCS2 jungtis naudojama greitajam įkrovimui. Viršutinė dalis yra panaši į 2 tipo jungtį, bet žemiau yra ovalus pailginimas su dviem didesniais spaustukais.


Kaip įkrauti namuose?

Įkrauti namuose galima efektyviai ir saugiai naudojant namų naudojimui skirtą įkrovimo stotelę, t. y. vadinamąją sieninę dėžutę. Rinkoje yra daug skirtingų dėžučių, turinčių skirtingų detalių ir savybių. „Subaru“ pardavėjas gali padėti rasti tinkamą sprendimą jums ir jūsų namams. Iš esmės pagrindinis dalykas, kuris skiria sieninę dėžutę nuo buitinio lizdo, yra tai, kad sieninė dėžutė gali atlaikyti ilgesnį įkrovimo laiką ir didesnį energijos suvartojimą. Montuojant dėžutę būtina, kad profesionalus elektrikas patikrintų, ar įkrovimo stotelės maitinimo srovė yra teisinga ir pakankamai geros būklės elektromobiliui įkrauti.
Sieninės dėžutės įkrovimo punktas, kuris veikia su savo saugikliais ir turi apsaugą nuo nuotėkio srovės, yra saugus naudoti. Jei sieninė dėžutė turi vadinamąjį apkrovos valdymą, ji taip pat gali reguliuoti automobilio įkrovimą pagal dabartinį namų ūkio elektros suvartojimą. Įkrovimą taip pat galima reguliuoti pagal tai, kokiu dienos laiku laiku tai daryti pigiausia. Be to, programoje „Subaru Care“ yra integruotas įkrovimo grafikas, todėl įkrovimo laiką galima reguliuoti rankiniu būdu, nepriklausomai nuo įprasto įkrovimo punkto tipo.

Ar automobilį galima įkrauti prijungtus prie sieninio lizdo?


Yra kabelių, kurie leidžia įkrauti prijungus prie standartinių sieninių lizdų. Tokį įkrovimo kabelį galima įsigyti kaip originalų „Subaru“ priedą, tačiau jis turėtų būti naudojamas tik kaip paskutinė išeitis. Taip yra todėl, kad sieniniai lizdai nėra skirti teikti didelę galią ilgesnį laiką. Gali perdegti saugikliai, ypač jei įkrovimui naudojamas lizdas turi tą patį saugiklį kaip ir kiti buitiniai prietaisai. Rimtesnė problema kyla dėl senų ir nepakankamos galios elektros sistemų.
Paprastai jums nereikia naudoti įprasto lizdo elektromobiliui įkrauti, bet jei tai neišvengiama, būkite atsargūs. Elektros kabelis ir lizdas neturi įkaisti iki tiek, kad negalėtumėte jų paliesti ranka! Jei taip nutiktų, nedelsdami nutraukite įkrovimą. Jei vis tiek reikia toliau įkrauti, pakeiskite lizdą, sumažinkite įkrovimo galią ir kraukite lėčiau.


Kiek turėtumėte įkrauti?


Dar kartą prisiminkite ABC! Įpraskite prijungti automobilį prie įkroviklio kiekvieną kartą, kai jį pastatote arba grįžtate namo. Jei baterijos įkrova viršija 80 proc., tikriausia neverta naudotis viešojo įkrovimo punktu, nes įkrauti paskutinius dvidešimt procentų gali užtrukti tiek, kiek įkrauti pirmuosius 80 proc. Jei paskutiniai keli kilometrai nėra būtini, galite sutaupyti brangaus laiko, įpratę palaikyti įkrovą nuo 20 iki 80 procentų.


Ar įkrovimas susilpnina baterijas?


Tiek įkrovimas, tiek įkrovos naudojimas silpnina baterijas. Laikui bėgant baterijos talpa mažėja. „Solterra“ baterijos yra ličio jonų baterijos, kaip ir mobiliajame telefone. Jos tarnauja geriausiai, jei įkrovimo lygis išlieka nuo 10 iki 90 procentų, o įkraunama lėtai ir maža galia. Greitasis įkrovimas apkrauna baterijas daugiau nei įprastas įkrovimas. Tačiau praktiškai nusidėvėjimas yra toks nežymus, kad prieš ilgesnį kelionę galite saugiai įkrauti bateriją iki 100 procentų ir, jei reikia, krauti greitai. Tai yra įprastas elektromobilio naudojimas. „Subaru Solterra“ baterijos pagamintos išlaikyti 90 proc. savo talpos 10 metų.


Kiek suvartoja elektromobilis?


Elektromobilio, kaip ir automobilio su vidaus degimo varikliu, galia išreiškiama kilovatais. Elektromobilio suvartojamos energijos kiekis nurodomas kilovatvalandėmis (kWh), o ne litrais. Tas pats matavimo vienetas taip pat naudojamas išreikšti, kiek energijos gali sukaupti baterijos. Jei baterijos turi sukaupę 60 kWh energijos, o vidutinis energijos suvartojimas yra lygiai 20 kWh / 100 km, teoriškai automobiliu galimas nuvažiuoti atstumas yra 300 kilometrų. Kuo didesnis greitis, tuo didesnis automobilio vartojimas. Palyginti su automobiliu su vidaus degimo varikliu, oro pasipriešinimas ir pasipriešinimas riedėjimui yra svarbesni elektrinio automobilio suvartojimui. Važiuojant greitkeliu, galimas nuvažiuoti atstumas gali būti daug trumpesnis, nei skelbė gamintojas. Tuo pačiu metu miesto eisme nuvažiuojamas atstumas gali būti daug ilgesnis nei nurodoma.
Vartojimas taip pat padidėja šaltu oru. Pajudant žiemą su šalta baterija ir šaltu salonu, automobilio galimas nuvažiuoti atstumas gali būti iki pusės trumpesnis nei sušilusio automobilio. Automobilio pašildymas įkraunant taip pat padidina galimą automobiliu
nuvažiuoti atstumą, ypač žiemą. Suvartojimą taip pat galima sumažinti vairuojant, pirmenybę teikiant vairo ir sėdynės, o ne salono šildymui.
Be to, visi „Solterra“ automobiliai turi standartinį šilumos siurblį, t. y. energiją taupantį šilumokaitį, kuris padidina galimą nuvažiuoti atstumą ir komfortą.


Kaip greitai įkraunamas automobilis?


Įkrovimo greitis priklauso nuo to, kiek kilovatvalandžių gali pagaminti įkrovimo stotelė ir kiek galios gali gauti automobilio vidinis įkroviklis. „Solterra“ vidinis įkroviklis gali gauti ne daugiau kaip septynis kilovatus esant 30 amperų. Tačiau tai nereiškia, kad automobilis visada kraunamas 7 kilovatų greičiu. Įkrovimo greitis taip pat priklauso nuo to, kiek energijos gali pagaminti įkrovimo punktas. Esant 16 amperų, įkrovimo galia yra apie 3,7 kilovato.
Įkrovimo laikui poveikio taip pat turi baterijų temperatūra ir įkrovimo lygis. Baterijos įkraunamos greičiau, esant normaliai kambario temperatūrai ir kai baterijos įkrovos lygis yra nuo 20 iki 80 procentų. „Solterra“, turinčio 71,4 kilovatvalandės bateriją ir galinčio nuvažiuoti nuo 414 iki 465 kilometrų atstumą, efektyviausias įkrovimo langas yra nuo 80 iki 320 kilometrų.
Standartinis 16 amperų ir 3,7 kilovato įkrovimas namuose užtrunka maždaug 12,5 valandos, kad būtų įkrauti šie 240 kilometrų. Taip pat atminkite, kad jums reikia tik įkrauti tiek, kiek išeikvojote per dieną. Jei nuvažiavote 60 kilometrų ir dar galite nuvažiuoti 270 kilometrų, reikės tik 4–5 valandų, kad pasiektumėte 80 proc. Jei naudojate avarinį įkrovimą, t. y. įkraunate iš standartinio 230 voltų lizdo su 10 amperų saugikliu, didžiausia galia yra 2,3 kilovato. Šiuo atveju baterijos įkraunamos maždaug 10 kilometrų per valandą greičiu. Greitai įkraunant, įkrovimo laikas yra žymiai trumpesnis. „Solterra“ gali atlaikyti 150 kilovatų nuolatinės srovės. Tai reiškia, kad įkrauti nuo 20 iki 80 procentų užtrunka apie 30 minučių.


Kaip sumokėti už įkrovimą?


Kai įkraunate automobilį namuose, mokate už suvartotą elektros energiją. Už viešųjų įkrovimo punktų naudojimą paprastai reikia mokėti atskirai. Iki šiol tik retais atvejais už automobilio įkrovimą galima reguliariai atlikti mokėjimą ar sumokėti kreditine kortele. Yra
keletas skirtingų operatorių, o daugelis iš jų siūlo specialias korteles arba įkrovimo žymes, kurios gali būti naudojamos identifikuoti save įkrovimo punkte. Kartais vieno paslaugų teikėjo kortelė taip pat gali veikti kito paslaugų teikėjo įkrovimo stotelėje. Taip pat galite sumokėti SMS žinute arba išmaniojo telefono programėle tokiu pačiu būdu, kaip mokate tekstiniais pranešimais už stovėjimą. Informacija apie paslaugų teikėją ir įvairias mokėjimo galimybes paprastai pateikiama įkrovimo punkte.

Kainos taip pat gali labai skirtis. Yra įkrovimo stotelių, kurios taiko didesnį stovėjimo mokestį už visą įkrovimo laiką. Kita vertus, kitose įkrovimo stotelėse mokestis skaičiuojamas pagal tai, kiek kilovatvalandžių automobilis gavo.


Kokių žymių ir programėlių man reikia?


Daugelyje vietų yra įkrovimo punktai, o jų skaičius auga. Tačiau jie yra gana išsibarstę ir neišsiskiria iš aplinkos taip gerai, kaip tradicinės degalinės su stogais ir vėliavomis.
Tačiau greitai išsiaiškinsite, kurie įkrovimo punktai yra netoli vietų, kuriose paprastai būnate. Tokiu būdu taip pat greitai išsiaiškinsite, kokių įkrovimo kortelių ar žymių įprastai reikia. Kai važiuojate nepažįstamose vietose, galite naudoti programą „Subaru Care“,
padėsiančią ieškoti įkrovimo punktų. Be to, galite naudoti ir kitas programas. Įkrovimo punktų teikėjų programėlės yra pranašios tuo, kad už įkrovimą paprastai galima sumokėti per programėlę net neturint įkrovimo identifikatoriaus.


Atsipalaiduokite naudodamiesi elektromobiliu


Apibendrinant: prisiminkite ABC – visada kraukite! Prijungti įkrovimo kabelį trunka tik akimirką. Tegul tampa įpročiu krauti automobilį, kai tik jį pastatote – to paprastai pakanka, norint patenkinti daugumą kasdienių vairavimo poreikių. Pavyzdžiui, to pakanka, jei įprastai nuvažiuojate 60 kilometrų per dieną ir palaikote įkrovos lygį nuo 20 iki 80 procentų. Ir jums nereikia važiuoti į degalinę dėl nieko!

Ar jums kartais reikia važiuoti ilgesniais atstumais? Planuokite pertraukėles kelyje, kad galėtumėte greitai įkrauti. Bet kokiu atveju, jums reikia pertraukėlių atsigaivinti ir kad išliktumėte budrūs.


Štai kaip gaunate didžiausią naudą iš „Solterra“ ir elektrinio vairavimo – tiek kasdieniame gyvenime, tiek nuotykiuose.